Julkaisut

Uusia työkaluja kuntosaliyrittäjille asiakkaan turvallisuuskokemuksen kehittämiseen

Turvallisuuskokemuksen muodostuminen on yksilöllistä, ja siihen vaikuttavat niin fyysiset, psyykkiset kuin sosiaalisetkin turvallisuustekijät. Palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntämällä kuntosaliyritysten käyttöön on tuotettu työkaluja turvallisuuskokemuksen kehittämiseen.

Kuva: © Terhi Kallinen

 

Mitä Flow Festival -kävijä ajattelee vastuullisuudesta ja turvallisuudesta?

Flow Festivalia pidetään vastuullisuuden edelläkävijänä tapahtuma-alalla. Flow Festival -kävijälle kierrätys, jätteiden vähentäminen sekä työntekijöiden turvallisuus ja oikeudenmukainen palkitseminen ovat erittäin tärkeitä. Hiilijalanjäljen kompensaatiomahdollisuutta, alueen asukkaiden huomioimista tapahtuman järjestelyissä ja tuottojen ohjaamista hyväntekeväisyyteen puolestaan kävijä ei pidä niin tärkeänä.

Kuva: ©Flow Festival/Petri Anttila

 

Matkamessut 2023 – Vastuullisuus tehdään todeksi arjen teoilla 

Vastuullisuus on tulevaisuuden kilpailutekijä matkailualalla. Vastuullisesti toimiva yritys on vetovoimainen työnantaja, arvostettu yhteistyökumppani, kiinnostava palveluntarjoaja ja tulevaisuuden suunnannäyttäjä. Näin kirjoittavat TUOKIO-hankeen asiantuntijatiimi.

Kuva: © Minna Virkkula

 

Opinnäytetyöt

Turvallisuusmuotoilun työkalujen käytettävyys asiakkaan turvallisuuskokemuksen kehittämisprosessissa, Jaana Tähtinen 

”Minä valitsen sen tutun ja turvallisen.”: uutta kuntosalia kartoittavan asiakkaan turvallisuuskokemuksen muodostuminen ja eri turvallisuustekijöiden tärkeys kuntosalin esipalvelussa, Terhi Kallinen 

Yritysturvallisuuden parantaminen palveluyrityksissä, case: TUOKIO-hanke, Pekka Syvälahti